Announcements

CALL FOR PAPERS: VOL 4 NO 2 (2020)

2020-05-28

Tarbiyatuna : Kajian Pendidikan Islam mengundang para Dosen, Mahasiswa Program Pasca Sarjana, Peneliti untuk mengirimkan artikel terbaiknya dalam bidang Pendidikan Islam untuk diterbitkan pada Volume 4 No 2 bulan September 2020. Informasi mengenai petunjuk penulisan dapat dilihat pada menu author guidelines sebagaimana tertera di sebelah kanan pengumuman ini.

Focus and Scope :
Pendidikan Karakter; Pendidikan Berbasis Kearifan Lokal; Kurikulum Pendidikan; Manajemen pendidikan; Pengajaran & Pembelajaran; Perangkat Pembelajaran; Pengembangan Pendidikan; Kepemimpinan pendidikan; Metode Pembelajaran, Teknologi Pendidikan; Pendidikan Bahasa; Filsafat Pendidikan; Pendidikan Agama Islam; Pendidikan guru Madrasah Ibtidaiyah; Pendidikan Anak Usia Dini.

Deadline Submission:
10 Juli 2020

Online Submission:
http://ejournal.iaiibrahimy.ac.id/index.php/tarbiyatuna/about/submissions

principal Contact:
Riza Faishol
Phone/whatsapp: 081358900484
e-mail: riezha09@iaiibrahimy.ac.id / riezha09@gmail.com

Read more about CALL FOR PAPERS: VOL 4 NO 2 (2020)

Current Issue

Vol 4 No 1 (2020): (Februari 2020)

Jurnal Tarbiyatuna : Kajian Pendidikan Islam. Terbit dua kali dalam satu tahun yaitu bulan Februari dan September. Jurnal Tarbiyatuna menerima artikel ilmiah yang ditulis dalam Bahasa Indonesia/Bahasa Inggris. Cakupan dari artikel ilmiah yang dipublikasi dalam jurnal ini adalah semua hasil kajian, penelitian, dan studi literatur. Semua naskah yang masuk ke meja redaksi akan direview oleh mitra bestari dan pemilihan naskah didasarkan pada pertimbangan kekuatan kualitas tulisan, orisinalitas, dan kontribusinya pada ilmu pengetahuan.

Published: 2020-02-15
View All Issues

                                                   

Jurnal Tarbiyatuna : Kajian Pendidikan Islam, ISSN : 2622-1942 (Online)- 2597-4807 (Print)is a peer-reviewed journal published by Institut Agama Islam Ibrahimy, Genteng, Banyuwangi, east java, Indonesia. Published twice in a year are February and September

The journal issues academic manuscripts on Islamic Education Teaching and Islamic Education Studies in either Indonesian or international contexts with multidisciplinary perspective: particularly within scholarly tradition of classical Islam, Educational Studies, and other social sciences. The manuscripts are published in Bahasa Indonesia, English, and Arabic with abstract in both Bahasa Indonesia and in English.

This is an open-access journal so that all parties are allowed to read, to download, to copy, to distribute, to print, or to link some or all parts of articles without any charge and without prior permission from either authors or journal editorial team.

All articles in this journal have Document Object Identifier (DOI) number.

 

Jurnal Tarbiyatuna : Kajian Pendidikan Islam is accredited at "SINTA 4" by of MINISTRY of RESEARCH, TECHNOLOGY, AND HIGHER EDUCATION, INDONESIA. NO. 36/E/KPT/2019.